page view image

Julekonsert med Bugge Wesseltoft

Velkommen til Flygelfest i desember i Horten kirke med den kjente jazzpianisten Bugge Wesseltoft. Han vil spille fra sin kjente juleplate «It’s snowing on my piano». Denne plata er en gigantisk suksess i norsk jazz, og har solgt jevnt og trutt i over tjue år. Vær forberedt på vakre og neddempede versjoner av våre kjæreste julesanger, helt perfekt medisin mot julestresset!

event image

«"Snowing on my piano" ble laget ut fra et ønske om ro og fred i Jula, og en pause fra stress, gavehysteri og det å måtte være så voldsomt lykkelig hele tiden. Som ung jobbet jeg ved et akuttmottak på psykiatrisk sykehus og det var et sjokk for meg å oppdage at Jula også er en høytid for depresjon, ensomhet og vold i hjemmet. Da et tysk plateselskap spurte meg om å lage en solopiano plate med julesanger var jeg sterkt i tvil men valgte til slutt å spille den inn på betingelse av at jeg fikk gjøre det på min egen måte. Det å være glad i hverandre og ha tid til hverandre er det viktigste vi kan drive med i julen.»

Konserten er et arrangement i Flygelfestserien og arrangeres av Horten menighetsråd med støtte fra Horten kommunes kulturmidler.

bugge wesseltoft buggewesseltoft julekonsert piano konsert horten hortenkirke

Restriktioner

Ledsagerbevis godtas og må fremvises ved inngangen

Ansvarsfriskrivning